söndag 13 januari 2013

Små korn av näring

Det kanske inte är någon överraskning, eller så är det precis det som det är, men det här jobbet jag har, det här underbara och berikande och för det mesta ljuvliga jobbet, är ett där det kan vara rätt dåligt med respons ibland. Annat än "Fin predikan" eller "Du sjunger fint" kan det vara svårt att veta om det jag säger och gör ger någon frukt. Jag klagar inte riktigt, det är som det är, och jag vet att jag har hamnat rätt yrkesmässigt, men ändå ...

Därför är uttalanden som dagens: "Du är sååå bra. Vi har en sådan tur som har fått dig!" livgivande näring för det här prästhjärtat. Och sanningen är naturligtvis att vi har tur som fått varandra, eller kanske ännu mer att det fanns en mening med att jag hamnade just här, just nu.

Uppdatering: När man skriver sådana här blogginlägg, lite småpatetiskt sådär, kan det hända att man får mail av den underbaraste sort: 

(...) Normalt tycker jag predikningar är ett 'nödvändigt ont' men sen du kom in i bilden, kommer jag mestadels t o m ihåg predikningarna efteråt... (...) Jag brukar ju regelbundet gå i kyrkan, men när jag tror eller vet att det är du som håller högmässan, gör jag det med speciell glädje och förväntan. Jag tycker också det är fint med ordentliga former för högmässan, att det är lite högtidligt. (...)

Finaste människan <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar